Kroatië: week 2 en easy going week 3 - Reisverslag uit Hvar, Kroatië van Robin Vliet - WaarBenJij.nu Kroatië: week 2 en easy going week 3 - Reisverslag uit Hvar, Kroatië van Robin Vliet - WaarBenJij.nu

Kroatië: week 2 en easy going week 3

Door: Robin van Vliet

Blijf op de hoogte en volg Robin

30 April 2010 | Kroatië, Hvar

Hallo allemaal,

Terwijl een aantal van jullie wellicht bij aan het komen is van een dag vol oranjefeesten, is het tijd voor een mooi nieuw verslag.

Zoals beloofd staan er inmiddels wat foto's van Bled in Slovenië op mijn hyvespagina. Oordeel zelf maar hoe mooi de plaatjes zijn!

Na het mooie Slovenië stond het evenzo mooie Kroatië op het programma. Vanuit Bled naar Zadar. Dat werd een leuk reisdagje eerst de bus naar Ljubljana, toen de trein naar de grens, daar erachter komen dat er geen bussen van de grens van Slovenië naar Kroatië gaan, toen met alle geluk de bestuurder van een auto met een Kroatisch kenteken bereid gevonden om ons mee te nemen naar een voorstadje van Zagreb, daar een buschauffeur gevraagd om zonder Kroatisch geld mee te mogen rijden naar Zagreb, aardige man want het mocht. Vervolgens met de tram naar het centraal station van Zagreb, snel een broodje gegeten en als laatste een busritje naar kustplaats Zadar. Al met al een uur of twaalf onderweg. En alleen maar omdat de internationale bussen nog niet reden vanwege het laagseizoen.

Zadar was onze eerste plaats in Kroatië. Een kustplaats die nog niet volledig bekend staat als toeristenplaats. Echt een mooi stadje (met echt mooie vrouwen). Ook van deze stad wat fotootjes op hyves. Verder niet heel bijzonders gedaan op een gezellig tequillawoensdagavondfeestje na! ik kan nog steeds niet tegen dat spul, toch maar gewoon blijven proberen! Oh ja het verpesten van onze eerste vismaaltijd was ook hier. Verder gaat het koken tot nu toe boven verwachting goed, alle hostels zijn er ook op ingesteld, want de restaurantjes zijn budgetair gezien net al ietsjes te duur.

Vanaf Zadar zijn we naar Hvar eiland gegaan. Eigenlijk hadden we plannen om het eilandje te combineren met Split of Dubrovnik, maar het zonnetje maakte alles hier te relaxed. In plaats van vier dagen zijn we nu nog hier na 8 dagen, lekker toch. Tja het is onwijs lekker weer en het sfeertje is heel relaxed. Bekijk de foto's maar weer zou ik zeggen. We hebben hier een iets te zware mountainbiketocht gedaan van 40 kilometer met stijgingspercentages tussen de 7 en 9 procent. Nu zijn we geen ervaren klimmers en weten we niet of dat heftig is, maar zo voelde het in ieder geval wel!!!!! Ook de dagen erna. De afdalingen maakten wel echt veel goed, echt super gaaf.

Morgen gaan we naar Sarajevo in Bosnië Herzegovina. Al veel goede verhalen gehoord waarvan jullie volgende keer meer te horen krijgen. Tijdens dit schrijven is het 0:00 uur, 1 mei 2010, die ouwe van me is jarig, daarom langs deze weg van harte gefeliciteerd AAD! Uiteraard is eenieder vrij om middels de reactie mogelijkheid van dit dagboek de felicitaties over te brangen aan mijn vadert! Speciale aandacht gaat ook uit naar mijn Brazilie-reismaatje Geerties die tevens op deze nu al prachtige dag de mooie leeftijd van 30 jaar bereikt. Geert van harte!

Volgende keer het hopelijk indrukwekkende Bosnië! Ciao

• 01 Mei 2010 - 07:25

Renske:

Hi Robin, wist niet eens dat je weer aan t reizen was...maar na ons laatste contact begreep ik wel dat je met de gedachte speelde! Leuk om je ff te volgen! Stiekem ben ik jaloers op je avonturen (alweer), maar op deze manier geniet ik wel
    n beetje met je mee!
    Ik zou zeggen heel veel plaisier toegewenst tijdens je Big Adventure!! Xxx ;)

• 01 Mei 2010 - 08:28

Robje:

AAD!

hahahahaha

• 01 Mei 2010 - 08:40

Marco:

Hai Robin, klinkt goed die verhalen van je! Je hebt iig beter weer als hier. Hoe is het met je marathon voorbereiding?
    Veel plezier nog! Aad gefeliciteerd!

• 01 Mei 2010 - 09:37

Marjo:

Gefeliciteerd met mijn man en jouw vader (dat is 1 den dezlefde persoon, ik zweer het je, haha) verder weer een mooi verslag en hopelijk tot morgen om 16.00 uur en nog veel plezier, ga zo je foto's kijken x m

• 01 Mei 2010 - 17:16

Dagmar:

Hoi Aad, van harte gefeliciteerd met je verjaardag en Robin nog veel plezier, lekker relaxen en genieten van het mooie weer.
    Groetjes van Dagmar

• 01 Mei 2010 - 19:03

Tim:

Aad en Geert gefeliciteerd!

• 01 Mei 2010 - 19:36

Mireille:

Heee Robinho, wat gaaf zeg om te lezen dat jullie al die mooie plekken van Slovenie en Kroatie gezien hebben. Heb hopelijk niet echt overdreven. De boeken heb ik gevonden hoor. Mail je nog even nav jouw mail via zak.adres. Have fun en GENIET ! Geerties, gefeliciteerd en Aad ook natuurlijk.

• 01 Mei 2010 - 21:31

Bart:

Klinkt goed, hombres! Weer eens wat anders dan de ghetto's van Oosterhout en Nieuwerkerk...

Fanatiek aan het hardlopen he? 3 oktober is de Singellooop in Breda. Ideetje?

Veel plezier daar! Zal morgen ff reageren op je mail.

Oh ja: Aad en Geert van harte!

• 04 Mei 2010 - 07:13

Martijn:

Inderdaad lekker weer daar. Lekker weer om geen fietstochten van 40 km te houden! Veel plezie in Bosnie.

Gr Tijn

P.s. iedereen nog gefeliciteerd met verjaardagen en de bekeroverwinning van Ajax.

• 05 Mei 2010 - 10:22

Rob W:

Hey Robin,
    Mooi mooi mooi! Volgende keer maar scooter huren?? Veel plezier in Bosnie. Geniet ervan.
    Gefeliciteerd AAD!

XX
    Rob

• 05 Mei 2010 - 13:50

Arlette:

AAD! van harte!
    HEERLIJK dat lekkere weer bij jullie, ik kan me zo voorstellen dat je daar nog even lekker van wilt genieten. Trouwens die Sangria moet je misschien met mate proberen....succes en groetjes aan roberto!
    X