Hvala Serbia, Montenegro (en een beetje Budapest) - Reisverslag uit Boedapest, Hongarije van Robin Vliet - WaarBenJij.nu Hvala Serbia, Montenegro (en een beetje Budapest) - Reisverslag uit Boedapest, Hongarije van Robin Vliet - WaarBenJij.nu

Hvala Serbia, Montenegro (en een beetje Budapest)

Door: Robin van Vliet

Blijf op de hoogte en volg Robin

25 Mei 2010 | Hongarije, Boedapest

Hvala Serbia en Montenegro. Dankjewel voor de afgelopen mooie weken. Waar waren we gebleven? Het is alweer een tijdje geleden daarom weer eens een update.

Vanaf Sarajevo met de bus naar Belgrado. We wisten niet wat we van die stad moesten verwachten. Gelukkig werden we opgehaald door een paar meiden die hier wonen (hadden we in Sarajevo leren kennen). Echt te aardig want gelijk na aankomst bracht Jovana, één van die meiden, ons naar het stadion!! Daar stond de absolute kraker Partizan Belgrado - Red Star Belgrado op het programma, een klassieker van weleer. Gevaarlijk? Mwa colones ME vanaf het centrum en het was beter om geen Nederlands te praten tussen de fans en we moesten uitkijken voor hier en daar wat vuurwerk. Uiteindelijk zat er UITERAARD voor ons weer een malloot die 90 minuten ging staan, zitten, staan, klappen, schreeuwen, cola halen, staan, zitten, schreeuwen. KAPPEN NOU!!! Machtige belevenis dus. Gelijk na de wedstrijd de voorbereidingen getroffen voor een rustige stapavond met weer hier en daar een drankje. Oke Oke zelfs wij...hmmmm...zelfs wij konden niet rustig aan doen in Belgrado. Vergeet alle tenten waar je ooit geweest bent, de mooiste zijn hier. Gelukkig hadden we drie dagen van ons budget gepind!!!!! Verdere details zijn er niet behalve een eeuwig voortdurend Mojito deuntje in mijn hoofd. Er was ditmaal ook geen zondag.

Net als Servie stond ook Montenegro niet op het programma. Met de nachtbus elf uur opgevouwen de grens over. UITERAARD zat er net achter ons weer een gast die vanaf minuut 1 aan het snurken was. KAPPEN NOU!! Het bleek een onwijs mooi land te zijn en we verbleven in een mooi strandplaatsje. Dat was eigenlijk ook meer dan genoeg voor de hele week. In het hostel stond een goede BBQ avond op het programma. Dit was op een dinsdagavond, normaal niet echt een stapavond, maar iedereen ging mee voor een drankje in het centrum. Daar hebben we de mooiste toilet ervaring ooit gehad. Met een Aussie en een Fransman bleven Roberto en ik over in een klein barretje. De eerste vraag aan de bardame: Waar is het toilet? Bij de uitgang naar links, het gangetje door, daar zie je aan de linkerkant het prachtige historische centrum en aan de rechterkant wat mooie rotsformaties. Voor je de heldere zee!! Als dat geen water naar de zee dragen is!!

Montenegro heeft fascinerende natuur. Natuurlijk weer gekozen om mee te gaan naar een survivalparcours waar je met touwen, balken en bruggen tussen boomtoppen aan het zweven was. Onwijs zwaar en ja echt zulke dingen moet je gewoon aan Indiana, Tarzan en Spiderman overlaten. Dat is toch niks voor mij.

Na wat stranduurtjes hadden we besloten om nog een weekendje naar Belgrado te gaan, want dat is zo'n MOOIE stad. Ditmaal stond de nachttrein op het programma. Hoe kun je nou blij zijn met vier uur vertraging? Nou simpel de trein zou om zeven uur aankomen, maar uiteindelijk bleek dit elf uur in de ochtend te worden, dat betekent gewoon uitslapen. Voor het eerst en voor het laatst denk ik: vertraging is the best, yeahh. Wat langer dan gepland zijn we blijven hangen in Belgrado. Ook om weer even in het hardloopritme te komen en een beetje rustig aan te doen.

Nu zijn we inmiddels in Budapest. En jawel hoor, gisteren officieus de halve marathon gelopen!! Er is hier een eilandje gecreeerd om te sporten (en te kijken naar sportsters). De kilometers staan aangegeven op een ondergrond als een atletiekbaan, ideaal. Wel afzien hoor, vooral als je geen zin hebt om hard te gaan lopen. Vandaag zijn we de stad doorgelopen, allerlei mooie gebouwen, goed zonnetje en leuke terrassen, misschien aanrader voor mijn ouders?? Morgen staan de badhuizen op het programma. Het bronwater schijnt daar een helende werking te hebben, kunnen we wel gebruiken.

Balen, balen. We wilden graag naar Polen verder reizen om daar naar Krakow te gaan en om Auschwitz te bezoeken, alleen er zijn veel overstromingen en het reisadvies is niet gunstig. Wel erg jammer want het was wel een indrukwekkend onderdeel van onze reis geweest. Het voordeel is nu dat we donderdag doorvliegen naar Helsinki om daar wat langer te blijven. We hebben met Hansie Wereldlijn een coulante betalingsregeling af kunnen spreken voor ons vliegticket, dus het volgende verslag is vanaf Scandinavie. Er staan wel wat mooie foto's van de laatste twee weekjes op hyves en ik ga zo een sproberen om een filmpje van de wedstrijd er op te zetten en een filmpje vanuit een discotheek in Belgrado!!! Uitroeptekens zeg maar, voor de jeugd welteverstaan.

Ciao.

• 25 Mei 2010 - 20:01

Linda:

Hey Robin,

Mooi om je verhalen weer te lezen! Volgens mij is het machtig mooi en heb je het erg naar je zin! Geniet ervan!

Liefs Linda

• 25 Mei 2010 - 21:55

Robje:

He pik

Ben jaloers op je om al die klassiekers in het oostblok te bezoeken

ik zou graag een steentje meegooien haha

heb van de week je vectra geleend van AAD

benzinegeld verreken ik wel in bier wanneer je weer in Holland bent

gozer, het ga je goed en tot snel!

Robje

• 26 Mei 2010 - 06:27

Marco:

Hai Robin,

De foto's zien er goed uit. Mooi stadion. Had je je verrekijker bij je met die atletiek baan eromheen? Netjes, een halve marathon! Veel plezier nog.

Groeten Marco

• 26 Mei 2010 - 06:41

Kerensa:

Hee Robin.
    Te gek, jaloers, jaloers...
    Zeg, als reisspecialist ;-) MOET ik je aanraden om tóch naar Krakau te gaan. Van de overstromingen merk je niets meer en het is er prachtig... Change of plans? GENIET!
    Gr. Kerensa

• 26 Mei 2010 - 07:53

JvB:

Dus jij wil zeggen dat ze daar nog mooiere uitgaansgelegenheden hebben dan De Kelder in Hank of De Ster in Nieuwkuijk?

Haha, dat gelooft toch niemand joh... :)

Veel plezier in Scandinavie!

Jurgen

• 26 Mei 2010 - 09:32

Steef:

Ouwe dibbes! Mooie verhalen allemaal! Je schrijfstijl wordt ook zeer professioneel. Bedankt. Je laat mij wel lekker in de steek met die kaarten...heb alles zelf moeten doen de afgelopen weken. Geniet ervan en saludos, besos Steef.

• 26 Mei 2010 - 13:04

Mireille:

He Robinho,
    Nog geen ruzie gemaakt met Robert ;-). Na je enthousiaste verhaal staat Belgrado nu ook op mijn TO DO lijst. Geniet van het badhuis. Bijzondere ervaring en... op naar Scandinavie. We lopen elkaar net mis vrees ik. 12 t/m 17 juni ben ik daar ook ergens in het Noorden. Spreek je weer.

• 26 Mei 2010 - 13:32

Tes:

Hoi Rob, Leuk verhaal weer om te lezen. En leuk om je gister even gesproken te hebben. Goede vlucht morgen naar Finland en veel plezier nog daar. Groetjes aan Robert. X Tes

• 26 Mei 2010 - 15:22

Martijn:

Vet man. Niet jij natuurlijk, maar je verslag! Stappen in O`hout was ook leuk afglopen weekend.... Veel plezier met alle Olga`s, Maria`s en Lena`s in Scandinavië.

Groeten Tijntje

• 26 Mei 2010 - 17:18

Joanna:

Ha die Robin,

Kunnen wij niet ff ruilen??? Zou nu ook wel best een vakantie tussendoor kunnen gebruiken!!!

Nog veel plezier met de verdere reis. En ik wacht met smart op het volgende verslag.

Adios

• 27 Mei 2010 - 07:14

Jarno:

Hey Robin,

Zo te lezen heb jij het weer beter geregeld. Erg mooi al die verhalen.

Have fun en tot wederziens.

• 27 Mei 2010 - 08:14

CoCor:

Hoi Robin,
    schitterend reisverslag
    Geniet ervan en veel plezier in Scandinavie

groetjes en
    tot ziens

• 27 Mei 2010 - 09:25

RvB:

Robinho, coole verhalen man.. Halve marathon ook, volgens mij kom jij tien kilo lichter terug. Veel plezier in Finland!!!

• 31 Mei 2010 - 13:54

Melanie :

Ontzettend tof je verhalen weer te lezen. Wat een leven Robin! Geniet ervan!

• 01 Juni 2010 - 17:43

Rob W:

Wederom leuke verhalen... Geniet er nog ff van. Is voorbij voordat je het weet. XX