Wijn, skiën, Che, BA! - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Robin Vliet - WaarBenJij.nu Wijn, skiën, Che, BA! - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Robin Vliet - WaarBenJij.nu

Wijn, skiën, Che, BA!

Door: Robin van Vliet

Blijf op de hoogte en volg Robin

27 Juli 2009 | Argentinië, Buenos Aires

Hoi Allemaal,

Het is alweer wat weekjes geleden dat ik een verslagje heb gestuurd van wat ik allemaal meemaak hier. Tijd dus voor een update.

Vanuit Salta ben ik naar Mendoza gegaan. Ditmaal een busritje van 17 uur. Laat ik effies vertellen hoe dat gaat. Je vertrekt om vier uur in de middag. Dan begin je met twee films en vervolgens avondeten (met wijn). Daarna staat, jawel, BINGO op het programma. Echt behoorlijk suf, een bingo in het Spaans is niet altijd even makkelijk, niks gewonnen! Hoe onlogisch is het daarna dat ze een Franse film laten zien met Spaanse ondertiteling! Daarna rond een uurtje of elf kun je dan gaan slapen, maar op de één of andere manier is er altijd wel iets dat me irriteert. Een deur die rammelt, een dikke Argentijn die aan het snurken is, vervelende kinderen. Enfin echt goed slapen kan ik gewoon niet in zo,n bus!

Mendoza staat bekend als wijnstreek. Erg leuk dus om een fiets te huren en daar langs allerlei wijngaarden te gaan. Je kunt dan proeven en een rondleiding krijgen. Leuk om mee te maken en aan het einde van de dag is het fietsen toch iets pittiger. Oh ja en het proeven heb ik als volgt meegekregen: eerst ruiken, dan je glas een beetje schudden om te ruiken of er een andere geur vandaan komt, dan proeven en in je mond houden en vervolgens doorslikken. Het uitspugen was hier dus niet aan de orde. Weet dus ook niet wat de normale manier is. Verder in Mendoza een paar dagen rustig aan gedaan, want alle clubs en barretjes waren dicht vanwege die griep. Ook bioscopen, casino,s en mensen moesten thuis blijven van hun werk. Op zich wel jammer, maar wel een erg leuke tijd gehad daar.

En daarna mijn eerste kunsten op de skipistes in Los Penitentes, een klein skioord. Daar staan een paar foto,s van op mijn hyves pagina. Niet echt heel soepel, maar goed ik heb twee uurtjes les gekregen en daarna zelf een beetje aangeklooid zonder te vallen, nou ja op de pistes waar ik op mocht in ieder geval. Op een andere piste controleerden ze mijn skipas niet dus die kon ik uitproberen, daar wel enorm hard onderuit gegaan, maar gelukkig alles overleefd.

Na een paar dagen skiën richting Rosario gegaan. Dat schijnt vooral in de zomer erg gezellig te zijn, maar het is nu winter hier en het was eigenlijk niet meer dan een simpele stad, maar goed ook daar wel weer vermaakt en dit is de stad van Che Guevarra. Dus kun je naar een monument van hem en zijn geboortehuis. Wel leuk om te zien, maar niet heel bijzonder. Verder was het wel een heel fijn hostel om beetje films enzo te kijken.

Inmiddels dus aangekomen in Buenos Aires. Een indrukwekkende stad en het weekend was wel redelijk pittig. Ook hier weer het verhaal dat het stappen echt pas om twee uur begint, dan ga je natuurlijk pas weer na het ontbijt richting je mandje, dus dat ritme is wel even wennen. Ik eindig uiteindelijk ook in Buenos AIres dus dan zla ik alles vertellen over de stad.

Ik ga de komende dagen bekijken wat ik nog meer ga doen. Misschien nog naar een kustplaats met allemaal wildlife, misschien naar Uruguay of een vluchtje Brazilie. Ik heb nu nog vier en een halve week en om alleen in Buenos Aires te blijven is een beetje zonde. De volgende keer vertel ik dus wat het uiteindelijk geworden is.

Oh ja ik zal even aflsuiten met het Italiaanse Ciao. Dat zeggen ze hier allemaal in plaats van het Spaanse adios. Weet niet waarom, maar klinkt wel prima altijd. Dus Ciao allemaal!

• 27 Juli 2009 - 18:55

Tes:

Hey Rob, eindelijk weer een berichtje! Leuk hoor wat je allemaal weer hebt meegemaakt. Heb je foto's al gezien op hyves! Ben benieuwd wat je uiteindelijk gaat doen. Zal vast en zeker weer een leuke belevenis zijn. Veel plezier nog iig! En ook nog in BA!

Ciao, Tessa x

• 27 Juli 2009 - 19:17

Marjo En Aad:

Hoi leuk weer wat te lezen van je !! Wij zijn in Italie, HEEL HOOG boven op een berg, hartsikke leuk, hotel met welness, super ! Foto's ook gezien op hyves, leuk weer. Nou van ons dus adios dan maar x m en a

• 27 Juli 2009 - 19:30

Kevin:

klinkt goed man!wji nu in paraty na rio en ilha, super hier!holla

• 27 Juli 2009 - 19:33

Ingrid:

Leuk om weer te lezen!!

veel plezier nog... ciao!

• 28 Juli 2009 - 09:44

Martijn:

Hey Roobin,

Vervelend hè, snurkende mensen! Hoop dat het skiën goed bevallen is, dan kun je van de winter mee aux Alpes! Veel plezier nog verder.

Gr Tijn

• 28 Juli 2009 - 10:39

Harriët:

Ha Robin,
    Leuk dat je geskied hebt daar! Lijkt me wel bijzonder daar skien!
    Nou nog heel veel plezier met wat je nog gaat doen! Geniet ervan
    Groetjes uit Olanda!
    van iedereen hier

• 28 Juli 2009 - 11:22

Robke:

ik zou 4.5 week een Braziliaanse volpompen met lauwe but

ps: sorry Marjo voor mijn taalgebruik maar dat heb ik allemaal van jouw lieve zoon geleerd

• 28 Juli 2009 - 14:58

Leo:

Hey kerel, goeie verhalen hoor. Brings back memories.....Nog naar Bombanera (geweest)? En waarom lees ik ineens niets meer over Patagonië? Geniet er nog van. Ciao!

• 28 Juli 2009 - 15:32

CoCor:

Lijkt ons wel aardig om
    eerst de wijnproeverij mee te maken en dan een
    ontbijtje en naar bed.
    Dat kun je toch weken
    volhouden. Groetjes en nog veel plezier.

• 29 Juli 2009 - 19:58

Aad:

He robje, ik spreek jou nog wel op de vader/zonen dag.
    gr. Aad

• 30 Juli 2009 - 11:10

Renske:

Wederom mooi verhaal! Dat wijnproeven klinkt goed... of het goed smaakte is dan weer een 2e!! En na het achteroverslaan van 5 wijn, kun jij uiteraard niet meer navertellen wat je nu daadwerkelijk hebt geproefd. Een Rondje WIJN ATTEN dus? Ik ben benieuwd waar je, je reis gaat voortzetten...
    Ik doe het gewoon op zn spaans::: Adios Robin! Heel veel plezier nog.... XXXX

• 30 Juli 2009 - 11:54

Renske:

Ik doe het gewoon op zn spaans::: Adios Robin! Heel veel plezier nog.... XXXX

• 03 Augustus 2009 - 22:07

Kirsten :

He Robin,
    Leuk weer wat van je te horen, ga zo nog ff je foto's bekijken. Pascal en ik zijn vanmiddag terug gekomen van een weekje Portugal, ook leuk maar haalt het natuurlijk niet bij jouw verhalen!!! haha!
    Nou op zn Portugees dan maar, Tchau!
    (heb ik ook niet zelf verzonnen maar je schijnt t echt zo te schrijven)

• 06 Augustus 2009 - 11:40

Baske:

Hey vetnek, je hebt het weer goed naar je zin zo te horen! Als er maar gezopen kan worden he?! Nog geen steek veranderd. Robin op skies had je moeten filmen, opsturen naar de leukste thuis en dan is het geld waard ;). Veel plezier nog daar, geniet ervan! mzzls

• 08 Augustus 2009 - 01:51

Nicole:

Hey Robin,

Klinkt allemaal weer super!
    Ja, je wordt ook vanuit Amerika gevolgt!
    Ik ben benieuwd naar je volgende bestemming, maar dat horen we vanzelf!
    Hier is het ook helemaal super! Veel plezier nog!

Dikke kus Nicole