Buenos Aires deel 2 - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Robin Vliet - WaarBenJij.nu Buenos Aires deel 2 - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Robin Vliet - WaarBenJij.nu

Buenos Aires deel 2

Door: Robin van Vliet

Blijf op de hoogte en volg Robin

11 Augustus 2009 | Argentinië, Buenos Aires

Hoi Allemaal,

Na het schrijven van mijn laatste verhaaltje wist ik nog niet zo goed wat mijn reisplannen waren. Na de eerste dagen Buenos Aires ben ik met de boot een paar dagen naar Uruguay gegaan. Eerst naar Colonia. Een erg mooi, ouderwets stadje. Was wel lekker om hier even weg te zijn van het drukke Buenos Aires, maar na een middagje heb je het daar ook wel weer gehad. Door dus naar Montevideo, de hoofdstad van Uruguay. Dat is eigenlijk een kleinere, rustigere versie van BA. Eigenlijk heb ik hier ook niet zoveel over te vertellen. Het was wel relaxed om hier te zijn, maar er is niets bijzonders aan die stad. Daarom nu dus door naar Buenos Aires, mijn laatste reisdoel.

Terug in Buenos Aires was het tijd voor wat toeristische dingetjes. Ik ben naar Plaza de Mayo geweest met het Casa Rosado, het paleis vanwaar Evita Peron het volk toesprak en waar later Madonna de clip voor Don´t cry for me Argentina op heeft genomen voor de film over Evita.

Wat natuurlijk ook erg cultureel is, is het bezoeken van bioscopen. Voor drie eurie kun je hier naar de nieuwste films. Oh ja laat ik dan gelijk maar even zeggen dat de film G.I. Joe echt super geloofwaardig is (ik denk dat het waargebeurd is, serieus zelfs de vissen, ijsberen en een woestijn waren nep).

Verder ook naar het beste steakrestaurant geweest. Echt overtreffende trap! Voor twintig euro echt de beste steak ooit op, en je krijgt geen gewoon mes om te snijden, maar een kapmes!

San Telmo is de wijk die bekend staat om de tango en om de markt op zondag. Dan lopen er echt duizenden mensen op straat en zijn er allerlei lui die wat geld proberen te verdienen met zingen, dansen, muziek maken, koekjes verkopen en allerlei rotzooi wordt er verkocht, maar ik heb me laten vertellen dat de souvenirtjes die ik voor mijn zussies heb gekocht wel leuk zijn!

Natuurlijk moest ik naar de wijk Boca met de toeristische straat Caminito met allemaal gekleurde huisjes en het voetbalstadion La Bombonera van Boca Juniors! Echt heel die wijk ademt voetbal.

Voetbal en Argentinie vraagt natuurlijk om de naam Diego Armando Maradona! Ik heb tijdens mijn reis zijn autobiografie gelezen. Op de achterkant van zijn boek wordt een korte beschrijving gegeven van zijn leven. Ik herken mijzelf vooral in de woorden die over zijn voetballeven worden geschreven:

Als ooit een voetballer stof deed opwaaien in de internationale voetbalwereld, dan is het Diego Armando Maradona. Zijn carriere kenmerkt zich door een aaneenschakeling van glorieuze hoogtepunten. Van zijn opvallende debuut tot aan zijn plaatsing bij de nationale selectie en vervolgens diverse transfers naar het buitenland. Steeds was hij de beste!

Er had dus net zo makkelijk kunnen staan: Als er ooit twee voetballers...dan zijn het...Klinkt wel aardig toch? Laat ik wat dingen over een verslaving, schieten op de pers, politiecellen en lastpost maar even weglaten! En wat denk je: loop ik door Boca heen, komp ik hem potdimme nog tegen ook en staat ik ook nog met hem op de foto zeg! (hij doet me een beetje aan een oom van me denken). Ik heb deze en wat andere leuke foto´s weer op hyves gezet. Ik denk dat dit alweer mijn voorlaatste berichtje was voordat ik weer naar NL kom. Hmmm...doei allemaal!

  • 11 Augustus 2009 - 20:59

    Kevin:

    damn ik heb brazil al gehad en jij bent er nog steeds haha niet eerlijk!enjoy man!!adios!
    ps goed he die steaks in argentinie!!

  • 12 Augustus 2009 - 05:45

    Marcel & Martine:

    Echt een super leuke reis heb je gemaakt zeg. Mooie foto's ook!!!! Maradonna vs Cor, nu je het zegt....hahaha. Veel plezier nog even. Groetjes van ons.

  • 12 Augustus 2009 - 07:14

    Kimm:

    Robin!!!!

    Geniet van de laatste 2 weekjes! Tot gauw!

    xxx
    Kimm

  • 12 Augustus 2009 - 07:15

    Kim:

    Hi Rob,
    Zo te lezen vermaak je je nog prima! Leuk! Geniet van de laatste weekjes.
    X Kim

  • 12 Augustus 2009 - 07:47

    Geerties:

    Hey dude, tijd gaat snel man, bijna alweer terug! Ziet er goed uit daar, maak er nog een paar leuke weken van! Latersss

  • 12 Augustus 2009 - 08:40

    Tes:

    Hey rob, wat een mooie foto's weer hoor! En een leuk verhaal om te lezen. Veel plezier nog de laatste paar weekjes! Tot snel maar weer! x tes
    ps ben benieuwd naar mijn souvenirtje ;-)

  • 12 Augustus 2009 - 09:33

    Robke:

    Aadje; kom dan daar wel even op terug voordat je onder de tafel ligt..

    Robin; de groeten!

    kuus

  • 12 Augustus 2009 - 10:20

    Jurgen:

    HA Bobin, gaat lekker daar lees ik wel. Nog geen heimwee naar Feyenoord. Kan wel zien dat jij nog nergens geweest bent in de wereld, aangezien je de steak Castelos niet kent!! :)

    Nou veel plezier nog de laatste 2 weken.

    P.S. Hoe is het trouwens met de vrouwen? (mailen mag ook!! :P)

    Adios

  • 12 Augustus 2009 - 12:12

    Ome Cor:

    ALS ER OOIT TWEE
    VOETBALLERS ????

    Hebbie goed gedacht Robin

    Bij een doelpunt wat ome COR ooit maakte werden door de dames van de tegenpartij de bloemen weg gegooid en werd de helicopter met reclame uit de lucht gehaald omdat zij door dat doelpunt van mij geen kampioen werden

    groetjes he
    ook van COOTJE

  • 12 Augustus 2009 - 12:21

    Tim:

    Hallo gozert, have fun en tot snel. We missen je hier, want nu is Robert de hele tijd de lul. Zorg wel dat je vrijdag 18 sept vrij houd voor mijn bruiloft. De kaart heb ik naar je ouders gestuurd.

    Gr Tim

  • 12 Augustus 2009 - 14:31

    Marjo:

    Klopt van die kaart, heb hem net geopend, nieuwsgierig als altijd !
    Leuke kaart ! Robin, heel veel plezier nog die laatste weekjes en zeker boontjes met gehakt he, als je weer hier bent x m

  • 12 Augustus 2009 - 15:03

    Leo:

    He Kerel,

    Zoveel moois in Buenos Aires en wat lees ik: de lekkerste steak ooit...Ha,ha, prachtig allemaal. Geniet er nog van de laatste weken en probeer eens een tangolesje. Lijkt me echt iets voor jou!
    Adios,
    Leo

  • 12 Augustus 2009 - 17:56

    Pascal:

    Hé Robin,

    Mooi verhaal weer. Geniet er nog van en we zien je snel weer.

    Gr,
    Pascal

  • 14 Augustus 2009 - 10:59

    @ Marjo:

    Laat die luie draak zijn eigen eten eens klaarmaken!!
    En dat wassen moet hij voortaan ook gewoon zelf doen...

  • 14 Augustus 2009 - 15:24

    Baske:

    Als ie maar kan vreten en over voetbal kan praten ;).

    De enige twee dingen die jij van Maradonna weg hebt zijn, zoals ik dat ook heb, overbeharing en een te dik postuur!

    Veel plezier nog, eet en zuip ze!

    Mzzls

  • 16 Augustus 2009 - 16:55

    Linda & Marco:

    Wij hebben net je foto's gezien, ziet er allemaal erg leuk uit! Veel plezier nog en tot snel!

  • 19 Augustus 2009 - 17:02

    Mireille:

    Heeeeeeeeeee Robinho, kan me zo voorstellen dat je nog niet aan dat moment van terug vliegen wil denken. Daarom ook: nog even GOED genieten. En wat dat verhaal over Maradona betreft; dream on en blijf oefenen. X Mireille

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Argentinië, Buenos Aires

Zuid-Amerika rondreis

Recente Reisverslagen:

19 Augustus 2009

BA - MAD - (020) - TCTNS

11 Augustus 2009

Buenos Aires deel 2

27 Juli 2009

Wijn, skiën, Che, BA!

09 Juli 2009

een niet zo simpel bca´tje

30 Juni 2009

Destination Bolivia
Robin

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 147
Totaal aantal bezoekers 25910

Voorgaande reizen:

03 Juni 2009 - 26 Augustus 2009

Zuid-Amerika rondreis

22 Maart 2006 - 23 Maart 2006

Mijn eerste reis

08 April 2010 - 30 November -0001

Rondreis Oost-Europa/Scandinavia

Landen bezocht: