BA - MAD - (020) - TCTNS - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Robin Vliet - WaarBenJij.nu BA - MAD - (020) - TCTNS - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Robin Vliet - WaarBenJij.nu

BA - MAD - (020) - TCTNS

Door: Robin van Vliet

Blijf op de hoogte en volg Robin

19 Augustus 2009 | Argentinië, Buenos Aires

Hoi allemaal,

De mooie titel van dit verhaal zal ik later even toelichten. Eerst even wat meer vertellen over mijn laatste weekje hier en mijn laatste dagje. Inderdaad mijn laatste dagje, iets eerder dan gepland kom ik naar Nederland.

Ik heb een tijdje geleden mijn vlucht gewijzigd en kom aanstaande vrijdag rond de middag al aan in Nederland. Het is lekker om nog een weekje in Nederland te zijn voor ik weer aan de bak moet, ik heb nog een uitnodiging voor een mooi feestje zaterdag (toch Jeroen?) en zondag naar de Kuip om het totaalvoetbal (!) weer eens te bewonderen. Veel voordelen dus, maar er is inmiddels een pijnlijk nadeel door de wijziging, maar ook dat zal ik later even vertellen.

Eerst even mijn laatste relaxte weekje hier. De dagen zijn echt omgevlogen en dat terwijl ik niet eens zoveel bijzonders meer heb gedaan. Ik ben gelukkig nog naar een museum geweest tijdens deze trip, nou ja museum, dat is de naam van een dikke discotheek die op een woensdagavond gewoon afgeladen vol is! Laten we dan het Boca museum maar meetellen als culturele activiteit! Verder moest ik gisteren nog kiezen tussen een (volgens velen) bijzondere begraafplaats of lekker voor de t.v. hangen en kijken naar Sunderland vs Chelsea en later Celtic vs Arsenal. De keuze was niet zo moeilijk. Vanavond staat een hele mooie afsluiter op het programma. Ik ga namelijk naar River Plate tegen Lanus. Een wedstrijd om de Copa Sudamerica. En dan morgenochtend al richting de luchthaven.

Het lijkt me dus mooi om af te sluiten met een paar steekwoorden en korte beschrijvingen en dan als laatste het verklaren van de titel die zoooooo voor de handliggend is.

Land: Brazilie!
Stad: Hoewel Rio cht super was, ga ik toch voor Buenos Aires, echt een machtige stad!
Wijk: La Boca, wat een passie hangt daar in de lucht.
Indrukwekkendste natuur: De watervallen waren waanzinnig.
Indrukwekkendste algemeen: De Favela in Rio!
Uitgaan: Buenos Aires!! Niet normaal.
Eten: De Argentijnse steak.
Drinken: Gewoon bier denk ik.
Smerig: Sta je in een Chinese supermarkt in BA af te rekenen, rochelt dat kind achter de kassa zo in een prullenbak.
Vervoersmiddelen: Vliegtuig, honderden taxi´s, mountainbike, boot, metro, bus en veel met mijn eigen pootjes.
Favoriete vervoersmiddel: Een bus waar ze gratis champagne schenken.
Irritant: Mensen kijken gewoon echt niet waar ze lopen!
Onbegrijpelijk: Vooral in Brazilie zijn er mensen die staan dan op hun gemakkie op straat helemaal niets te doen, en niet eventjes, maar gewoon een hele middag.
Mooiste chicas: Uiteindelijk denk ik dat een hele mooie Argentijnse mooier is dan een hele mooie Braziliaanse.
Opvallend: Vaak zien de Argentijnse Chicas er van de achterkant beter uit dan van de voorkant.
Lelijk: Bolivia kent alleen maar vierkante chicas van 2 bij 2.
Machtig: Samen met Geerties door de jungle klauteren.
Geniaal: Het cadeautje dat ik voor mij pa heb gekocht. (Mam voor jou heb ik ook echt leuke cadeautjes).
Muziek 1: wegrijden uit Rio (wat jammer was) met Where the streets have no name van U2 op! Wel toepasselijk.
Muziek 2: Heel Zuid-Amerika draait ene Bob Marley. Waarom!!
Muziek 3: The Man who sold the world van Nirvana (origineel David Bowie) luisteren en daarna leren van Geerties om die begintoon op de gitaar te spelen (niet helemaal gelukt).
Meest irritante: snurken!! (en dan kun je een wildvreemde niet effe een duw geven ofzo)
Wat ga ik niet missen: snurken van irritante lui (die als ze wakker zijn niet irritant zijn).
Wat ga ik missen: Is te moeilijk, want alles was erg mooi, het relaxte (tranquillo) leventje zal weer ietsjes veranderen.
Pijnlijk 1: In Mendoza op straat lopen en ineens in een meterdiep gat vallen met je scheen op de rand, vertel ik nog wel!
Pijnlijk 2: Dit heeft alles met de vluchtwijziging te maken. Heel mijn trip was eigenlijk goed gepland. Nergens spijt van, nergens te lang of te kort gebleven, geen bussen en treinen gemist etc!! En dan mijn laatste week was ook weer goed gepland: afgelopen zaterdag ZOU ik naar Independiente gaan voor een voetbalwedstrijd, afgelopen zondag ZOU ik naar Boca Juniors gaan voor een wedstrijd!!!!!!!!!!!! En dan als slotstuk vanavond River Plate. Perfect toch. Eerst kreeg ik twee weken geleden al te horen dat de wedstrijden misschien uitgesteld zouden worden door die varkensgriep. Toen dat niet zo zijn, was ik erg blij, maar vervolgens gaan die clubs lopen vervelen over de t.v. rechten, wordt heel de competitie een week verschoven en had ik inmiddels mijn vlucht al gewijzigd. Hoe pijnlijk: Op de dag dat ik terugvlieg speelt Boca thuis!! Van alles geprobeerd om mijn vlucht nog te wijzigen, maar dat was echt veel te duur!!! Hmmm. Dan maar het voordeel er van inzien: Ooit teruggaan naar Buenos Aires om de absolute kraker Boca vs River Plate live te zien! Heb ik wel verdiend dacht ik (combineer ik gelijk even met een wedstrijdje in Rio)!! Wie heeft er zin om mee te gaan?

Dat waren dus zo´n beetje mijn belevenissen. Na een Falang in Azie ben ik nu dus ook een Gringo in Zuid-Amerika. Dus ga ik van BA, Buenos Aires via MAD, Madrid weer naar 020 (hoofdstad, haha) en daarna naar TCTNS!!!! Oosterhout The City That Never Sleeps!!

Vanuit een prachtig Zuid-Amerika ciao allemaal. Tot snel en thanks voor alle leuke reacties elke keer. Muchas Gracias!!

  • 19 Augustus 2009 - 20:32

    Petra :

    Hey Robin,

    Ik heb genoten van je verhalen. Goeie vlucht terug!

  • 19 Augustus 2009 - 20:33

    Kevin:

    ik bied me vrijwillig aan om mee te gaan!moet ook nog wat mensen bezoeken in rio ;-)

  • 19 Augustus 2009 - 20:45

    Bart:

    Whaha, The City That Never Sleeps. Je bent al te lang niet in dat gehucht geweest (dan ga je alles romantiseren) of besmet met die varkensgriep.
    Goeie reis, spreek je van het weekend!

    Gr. Bart

  • 19 Augustus 2009 - 20:55

    Dagmar:

    Hoi Robin, prachtige verhalen en foto's,goede terugreis, groetjes Hans en Dagmar

  • 19 Augustus 2009 - 21:06

    Linda:

    Hey Robin,

    Wat een mooie afsluitende week moet je toch nog gehad hebben (oke jammer van die wedstrijden!) Dan zien we jou van het weekend weer!

    Xxx Linda B.

  • 20 Augustus 2009 - 06:55

    Hanneke Vd Ploeg:

    Heej Robin,
    Goeie reis terug en tot volgende week!
    Gr. Hanneke

  • 20 Augustus 2009 - 07:12

    Mireille:

    Haha East Wood, the city that never sleeps ??? What about Low Swallow ?
    Robin, goede terugreis. Het is omgevlogen. Geniet nog van je vrije week. X

  • 20 Augustus 2009 - 07:24

    Patricia:

    Hi Robin,
    Goede reis terug en bedankt voor je leuke verhalen. Was iedere keer een leuk begin van de dag!
    Groetjes Patrice

  • 20 Augustus 2009 - 07:30

    Rob:

    Hoi Robin,

    Het was iedere keer weer leuk om over je ervaringen te lezen (en stiekem een beetje te dagdromen ....)

    Goeie reis terug en groetjes van Betul, Mylene en Yesim

  • 20 Augustus 2009 - 08:34

    Tes:

    Hey Rob, Goede terugvlucht en ik zie je morgen weer op Schiphol!x

  • 20 Augustus 2009 - 10:07

    Bas & Mel:

    Robin de tijd is voorbij gevlogen. Prachtinge verhalen. We zien je graag weer terug in NL, goede reis! groetjes

  • 20 Augustus 2009 - 11:03

    Joanna:

    Hey Robin,

    je verhalen hebben me prima vermaakt. Heerlijk dat sarcasme. Maar ook leuk om te lezen hoe het daar in Zuid-Amerika aan toe gaat.

    Ik hoop dat je twee goede vluchten hebt op de terugweg.

    Mocht je ooit nog iemand zoeken om mee te gaan. Ik houd mij aanbevolen hoor! Moet het wel van de baas mogen natuurlijk :P

    Tot zaterdag bij Jeroen.

    Groetjes,

    Joanna

  • 20 Augustus 2009 - 16:09

    Celine:

    Hi Robbie,

    mooie verhalen. Dank!
    Goede vlucht enne geniet van Eastwood de laatste dagen. Het blijft nog even lekker zomer.

    Liefs C

  • 21 Augustus 2009 - 04:42

    Tine:

    Porque través de Madrid y no Barcelona CONJO!!!
    Zit ik hier met Vince op je te wachten.....
    Nou ja, altijd welkom!!
    Voorlopig tot december.. ;)
    Heerlijk je verhalen! Dit neemt niemand je meer af! GENIET en geniet na!!!!
    Tot snel, muchos besos!!
    Tinus

  • 21 Augustus 2009 - 06:32

    Renske:

    Count me in... die wedstrijd neem ik dan wel voor lief ;)! Cker weten dat ik mn vleugels niet kwijt ben, en na het lezen van jouw verhalen keer op keer... ben ik er heilig van overtuigd dat er niets mooiers dan dit bestaat!!!! Robin, weer n ervaring die niemand je afpakt! FIJNE TERUG REIS! En ik loop je vast wel ns tegen het lijf hiero!

    KUS KUS

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Argentinië, Buenos Aires

Zuid-Amerika rondreis

Recente Reisverslagen:

19 Augustus 2009

BA - MAD - (020) - TCTNS

11 Augustus 2009

Buenos Aires deel 2

27 Juli 2009

Wijn, skiën, Che, BA!

09 Juli 2009

een niet zo simpel bca´tje

30 Juni 2009

Destination Bolivia
Robin

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 155
Totaal aantal bezoekers 25910

Voorgaande reizen:

03 Juni 2009 - 26 Augustus 2009

Zuid-Amerika rondreis

22 Maart 2006 - 23 Maart 2006

Mijn eerste reis

08 April 2010 - 30 November -0001

Rondreis Oost-Europa/Scandinavia

Landen bezocht: