Songkran - Reisverslag uit Mae Taeng, Thailand van Robin Vliet - WaarBenJij.nu Songkran - Reisverslag uit Mae Taeng, Thailand van Robin Vliet - WaarBenJij.nu

Songkran

Door: Robin van Vliet

Blijf op de hoogte en volg Robin

16 April 2006 | Thailand, Mae Taeng

Hoi allemaal,

weer een weekje verder en dus ook weer tijd voor een nieuw verslag. Deze week viert men in Thailand Songkran, het Thaise nieuwjaar. Het komt er op neer dat iedereen elkaar nat gooit met water! Ik wist niet wat ik ervan moest verwachten, maar we gingen een dag naar Chiang mai om het te vieren. Kinderen langs de weg gooiden allemaal met water naar voorbijrijdende scooters en pick-ups. Oke, leuk, dacht ik, maar dat is toch niet zo bijzonder. Toen we in Chiang Mai aankwamen was het echter een heel ander verhaal. Ik schat dat ongeveer 40.000 mensen in een gigantisch groot watergevecht waren verwikkeld. Overal auto's en scooters in één lange file, mensen langs de weg, muziek en veel, heel veel waterpistolen. Iedereen deed mee en vooral ook veel toeristen. Ik moet zeggen dat het dan ook echt geweldig was.

Tijdens Songkran haalt men ook zand uit de rivier om het naar een tempel te brengen en om Buddha te bedanken voor de aarde waarop men leeft. Ik heb dit ook gedaan en de volgende dag om 6.30u naar de tempel voor een ceremonie. Men brengt dan allemaal eten mee voor de monniken. Ook brengt men een bezoek aan oudere familieleden of mensen om respect te tonen.

Deze week waren de kinderen allemaal vrij en dus geen Engelse les. Dat vond ik wel balen, want ik wil graag zoveel mogelijk nuttige dingen doen tijdens mijn periode vrijwilligerswerk. Ik heb de huisjes hier geverfd en we zijn bezig geweest om een vloer te maken voor een computerklasje. Echter gaan er nu gewoon weer vier, vijf dagen voorbij voordat er nieuwe materialen komen. Daar heb ik best een beetje moeite mee, maar zo leeft men hier nu eenmaal.

Gisteren trouwens nog onverwachte gasten in mijn verblijf. Ik was rustig een boekje aan het lezen toen plotseling drie vleermuizen naar binnen vlogen. Ik schrok dus enorm. Vervolgens onweer en een ontzettende regenbui. Misschien waren die beestjes wel overstuur ofzo. De volgende keer probeer ik weer wat foto's te plaatsen.

Groetjes allemaal,

Robin

  • 16 April 2006 - 08:51

    Sabrina:

    hey robin!
    Echt tof dat je dat daar toch allemaal mee kan maken!! Vind het echt super wat je allemaal doet!! Ik wens je nog heeeel veel plezier en succes verder en hoop snel op een volgend verslag!
    Kus Sabrina

  • 16 April 2006 - 10:12

    Tes:

    he broertje, wat leuk dat je het Thais nieuwjaar mee kan vieren. grappig die watergevechten. Echt wat voor jou! En die vleermuizen gadver. vieze beesten. Maar die zullen er wel meer zijn! Kus, Tes

  • 16 April 2006 - 12:38

    Dennis:

    Mooi man, lekker rellen met water daar! Je voelde je meteen thuis zeker!?
    Geniet er van!

  • 16 April 2006 - 14:58

    Marcel Van De Koppel:

    wat nou nieuwjaar ... we zijn pas bij de paasdagen hoor !!!

  • 16 April 2006 - 15:21

    Marjo:

    Leuk verhaal weer! En je bent dus stiekum toch wel een beetje handig met dat verven. We zullen het onthouden liefs XM

  • 16 April 2006 - 15:25

    Marjo:

    Tessa zei al daar is mama weer je bent toch niet gebeten door die vleermui-zen want dan kun je hondsdolheid krijgen en daar ben je niet voor ingeënt

  • 17 April 2006 - 09:16

    Levon:

    Mooi man. Vermaak je goed jongen.

  • 17 April 2006 - 10:03

    Ingrid:

    hoi rob..klinkt leuk! je kaart is trouwens in nieuw zeeland aangekomen, sarah mailde dat ze er niks van snapte..nog een maandje en dan ben ik weer in NL!!
    groetjes ingrid

  • 17 April 2006 - 11:54

    Bas:

    Hey vent.
    Maak inderdaad maar eens wat foto's!! Heb je jezelf trouwens wel een keer flink uit kunnen leven, iedereen nat gooien met water, ben je normaal ook niet vies van ;).
    Succes verder en maak foto's he!!! kuus baske

  • 17 April 2006 - 12:28

    Jurgen V B:

    Hey kerel,
    Lachen joh dat nieuwjaar! Je hebt die huisjes daar toch niet rood-wit geverfd he:)?

    Succes verder en ben benieuwd naar de foto´s!!

  • 17 April 2006 - 14:56

    Renske & Rob:

    Klinkt leuk zo'n watergevecht! Misschien ook een leuke traditie voor hier in Nederland? Ik vind het echt goed wat je voor die kinderen doet!!! We genieten van je reisverslagen...
    Veel plzr en suc7 daar...

  • 17 April 2006 - 16:28

    Dag Robin:

    nooit bij stilgestaan, nieuwjaar in april,totaal andere cultuur en traditie,s een water ballet, ook nog vuurwerk??
    hou je haaks en een x van oma

  • 18 April 2006 - 09:38

    Jeroen Keijsers:

    Jij boft in 1 jaar 2 x nieuwjaar vieren. Word er daar dan ook zo veel gezopen als in nederland.
    Hier gaat het allemaal zijn gangetje.

    Leuk dat je het zo naar je zin hebt.
    Groet, Jeroen

  • 18 April 2006 - 10:41

    Malayka:

    he Robin

    Wat een leuke verhalen weer..goh je maakt zo wat mee in een paar maanden...
    nou heel veel plezier nog en ik wacht weer op een nieuw verslag.
    Groetjes Malayka

  • 18 April 2006 - 15:38

    J.H. Uit O.:

    Ze komen net met een collecte langs de deuren voor water in thailand....Hier kan ik dus ff met mijn pet niet bij, heb ze ook meteen van de deur geschopt!!! Wel mooi wat je ammel doet daar!!
    Vel plezier nog....

    X J.

  • 18 April 2006 - 15:39

    J.H. Uit O.:

    vel = veel :p

    X J.

  • 19 April 2006 - 17:22

    Aad:

    JH uit O,
    Je plukt al jaren van je pa en ma en ook je schoolgeld van vroeger is niet echt een goede besteding geweest.

  • 20 April 2006 - 09:00

    J.H. Uit O.:

    Hoe weet jij dat nou weer Aadje?? Ken jij mij? :P

    Maar back on topic:

    Robin, waar blijven die foto's van je?? Is alweer lang geleden....We beginnen die zwatsverhalen hier bij ons nu wel een beetje te missen hoor...Veel plezier nog!!

    X J.

  • 21 April 2006 - 11:03

    Marjo:

    Hoi, Ingrid belde vanmorgen dat ze 2 mei naar huis komt, leuk he?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Robin

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 249
Totaal aantal bezoekers 25917

Voorgaande reizen:

03 Juni 2009 - 26 Augustus 2009

Zuid-Amerika rondreis

22 Maart 2006 - 23 Maart 2006

Mijn eerste reis

08 April 2010 - 30 November -0001

Rondreis Oost-Europa/Scandinavia

Landen bezocht: