Miaaaauuuwww!!!!!! - Reisverslag uit Kanchanaburi, Thailand van Robin Vliet - WaarBenJij.nu Miaaaauuuwww!!!!!! - Reisverslag uit Kanchanaburi, Thailand van Robin Vliet - WaarBenJij.nu

Miaaaauuuwww!!!!!!

Door: Robin van Vliet

Blijf op de hoogte en volg Robin

30 April 2006 | Thailand, Kanchanaburi

Hoi allemaal,

Lang leve de koningin! Dat de oranjebitter jullie maar goed mag smaken!

Ik heb afgelopen week het vrijwilligerswerk met een goed gevoel afgesloten. Naast het studiemateriaal is ook een deel van het sponsorbedrag gebruikt voor de constructie van een computerlokaaltje. Daarnaast hebben de kinderen allemaal een rekening om later te studeren. Ik heb ook een deel van het bedrag op de rekening gestort van m'n maat Big. Veel vrijwilligers kiezen een kind uit om te sponsoren. Ik zal dus elke maand iets overmaken op zijn rekening als ik weer terug in Nederland ben.

Na een slopende treinrit, de metro, de skytrain, de rivierboot en twee busritten vanuit Bangkok ben ik drie dagen geleden aangekomen in Kanchanaburi.

Ben naar de Tiger tempel geweest. Kijk maar naar de fantastische foto's. Ik ben niet voor het gebruiken van dieren als toeristische attractie. Deze tijgers zijn echter opgevangen door een monnik en door mensen grootgebracht. Ze waren bijvoorbeeld mishandeld door mensen of hadden weinig kans om te overleven. De tempel heeft nu een project lopen om, door donaties, de tijgers een beter, natuurlijker verblijf te geven en de nieuwe generatie terug te brengen naar de natuur. Misschien ken je het wel van Animal Planet. Ik had wel een beetje mixed feelings, want soms moesten ze wel "aan de lijn" Maar goed ze waren dan ook niet echt getraind en dus hebben ze echt nog wel het instinct van een roofdier. Dat vind ik dan wel weer goed. De verblijven van de tijgers zijn nu erg slecht, maar door donaties van bezoekers en toeristen kan dit verbeteren. Al met al was het wel erg bijzonder.

Vandaag was trouwens ook bijzonder. Tijdens de tweede wereldoorlog moesten krijgsgevangen hier een spoorlijn aanleggen voor het japanse leger. Ook Nederlandse gevangenen. En er moest een brug komen. De beroemde 'Bridge on the river Kwai' De omstandigheden waren zo slecht dat dit 100.000 levens heeft gekost. Een museum hier beschrijft de historie en het bezoek was erg indrukwekkend. Vervolgens naar de begraafplaats gegaan van duizenden krijgsgevangen en natuurlijk naar de brug zelf. De brug is niet echt bijzonder, maar meer het verhaal erachter.

Vanavond ga ik al weer verder richting het zuiden en ga een mooi eilandje uitkiezen om te relaxen. Ik hoop ook dan wat aardige foto's te plaatsen.

Groetjes maar weer,

Robin

• 30 April 2006 - 08:15

Levon:

Ziet er echt vet uit man. Ken je voor mij een matje voor naast de verwarming mee nemen.

• 30 April 2006 - 09:08

Rob En Renske:

Klinkt allemaal weer erg indrukwekkend Robin, geniet maar lekker van je rust op één van de mooie eilanden van Thailand! Houdt ons vooral op de hoogte, het is namelijk echt leuk om over jouw avonturen te lezen!
    Groetjes en een Kusku Rob en Renske

• 30 April 2006 - 09:56

Bas:

Hey ouw taigah, goeie zaken daar. Het koninginnebitter smaakte hier goed, nu beetje koppijn. Zijn met een zooi mensen bij dennis geweest. den haag en amsterdam was lachen. je doet goeie zaken daar kerel. dikke kuus baske (k)

• 30 April 2006 - 10:23

Dennis En Renee:

Goed gedaan gek! Je pet staat je trouwens goed..! Veel plezier nog en geniet er van he! Kus

• 30 April 2006 - 10:25

Klaas En Patricia:

he robin ziet er allemaal weer mooi uit gisteren nog met je zus proberen te feesten maar ze had een kater denk ik wij nu ook lang leve de koningin hahaha nog veel plezier en hou ons op de hoogte echt leuk houdoe heeeee!

• 30 April 2006 - 10:49

Teun De Sjokker:

Heeej Vlietje !!! Foto is wel stoer ja, maar ik hoop voor je dat je die mannen uit oosterhout al wel scherp heb gezet voor het bedrijventoernooi want de ratjes zijn in vorm !! Eerste beker is al binnen .... :)

• 30 April 2006 - 10:56

Kevin:

is t niks als back voor ons?

• 30 April 2006 - 11:40

Co En Cor:

Hoy Robin,
    jouw reisbeschrijving klopt exact met datgene wat wij toen ook bekeken hebben. Als eilandje om te relaxen kunnen wij je Koh Samui aanbevelen dat helemaal in het zuiden ligt op ongeveer een uur vliegen van Bangkok.
    Nog veel plezier
    Groetjes

• 30 April 2006 - 12:06

Corrie:

ziet er heftig uit bij die tijgers, wel erg leuk

groetjes ad & corrie

• 30 April 2006 - 12:36

Vosje:

Ziet er cool uit perzik, maar zet die mannen maar eens op scherp. Ratjes inclusief Henk Hommel kampioenen

• 30 April 2006 - 13:10

De Ballenjongen:

Robin kijk je wel een beetje uit met twee van die poesen .Alleen foto's maken na het eten van die jongens,lijk mij.

• 30 April 2006 - 15:02

Robke:

Waren de poesjes nat te krijgen aangezien de regentijd pas over een paar maanden begint?

• 01 Mei 2006 - 05:32

Scheffers:

waanzinnige foto's Persie!!! wordt er dan straks op een eiland eindelijk een x gas gegeven...??

• 01 Mei 2006 - 07:27

Malayka:

Lieve poeskus....hihihih
    Je hebt groot gelijk. ff lekker relaxen kan nooit geen kwaad.
    Veel plezier met je nieuwe avonturen.
    Groetjes Malayka

• 01 Mei 2006 - 07:47

Ilse:

Hee Robin,
    We volgen je hier allemaal op de voet hoor en genieten van je verhalen en foto's!
    Groetjes van alle Pelikaantjes!

• 01 Mei 2006 - 08:11

Jurgen V B:

Ow ja hoor...met twee tijgers op de foto. Heftig hoor, ziet er gaaf uit man!! Gaaf om te horen wat je met het sponsorbedrag doet.

Have fun en de groeten!

P.S. BIG rules

• 01 Mei 2006 - 08:47

Opa En Oma:

hallo robin prachtig jo
    met die tijgers hoe bestaat het keurig gedaan jo met je sponsergeld een veer op je hoed en een x van oma

• 01 Mei 2006 - 09:36

Bas&mel:

Zo Robin. Echt waanzinnig wat je daar allemaal doet en meemaakt. Super. Geniet ervan we volgen je verhalen op de voet!! Dikke kus

• 02 Mei 2006 - 15:10

Ingrid:

ben weer thuis!na een lange vlucht heelhuids aangekomen, word van de week lekker weer..dusse..effe genieten nog! x Ingrid

• 03 Mei 2006 - 10:25

Saskia:

He Robin,
    geweldig hoor al die foto's van de tiger tempel!
    Nu lekker reizen naar het zuiden...geniet ervan.
    Groetjes, Saskia

• 03 Mei 2006 - 21:21

Hans En Dagmar:

Hoi Robin, geweldig die foto's met tijgers, groetjes

• 04 Mei 2006 - 07:39

J.H. Uit O.:

Ik wist niet dat ze daar een madam tussaud hadden voor dieren....Wel slim om er een foto van te maken, valt toch niemand op!! :P En voor de R'veerse mannen, ik zorg persoonlijk dat die cup mee naar Eastwood gaat!!! Veel plezier nog Robin...

X J.