Avonturen Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Robin Vliet - WaarBenJij.nu Avonturen Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Robin Vliet - WaarBenJij.nu

Avonturen Bangkok

Door: Robin van Vliet

Blijf op de hoogte en volg Robin

25 Maart 2006 | Thailand, Bangkok

Hallo allemaal,

Het is tijd voor mijn eerste reisverslag. Na een goed verlopen vliegreis ben ik heelhuids aangekomen in Bangkok.

Nadat ik naar mijn hotel ben gebracht heb ik me eerst even opgefrist en ben vervolgens Bangkok gaan verkennen. Met de metro naar een centraal treinstation en vervolgens met een Tuk-Tuk, een soort bromfiets met een bankje en een dakje boven je hoofd, naar de Grand Palace gegaan. De chauffeurs van deze voortuigjes rijden als gekken. Net als al het verkeer hier trouwens, een wirwar van auto's, bromfietsen en dus de tuk-tuks die alle kanten oprijden, goed oppassen dus.

The grand palace is een paleizen- en tempelcomplex. Als je van goud houdt, moet je hier echt zijn. Allemaal ontzettend mooie tempels. Vroeger was dit de residentie van de koninklijke familie. Tegenwoordig een zeer belangrijk Buddistisch bedevaartoord. Ook worden hier nog koninklijke ceremonies gehouden.

vervolgens naar Wat Pho. Ook een erg belangrijk tempelcomplex. Hier is een ontzettend groot Buddhabeeld te vinden van 46 meter lang. Die dikke Buddha ligt op z'n zij en aan de onderkant van z'n voeten zijn allemaal diamantjes gegraveerd. Dit is de pose voordat hij naar het Nirvana gaat. In dit complex heb ik genoten van mijn eerste Thai massage.

Stom, stom, stom. Ik heb daarna gelijk kennis gemaakt met de irritante lui die je op werkelijk alle manieren naar een excursiebureau willen brengen. Ik moest terug naar het station en een Thaise man sprak me aan en gaf me allerlei tips aan de hand van m'n stadskaart. Hij regelde een tuk--tuk voor me die me naar een reisbureautje bracht. Na tien minuten daar te zijn geweest, ben ik weggegaan zonder iets te boeken. Een wijze les en ik had veel tips voor de volgende dag.

Moe was ik op dat moment al. Eindelijk terug in de metro kwam ik een Nederlands stel tegen. Zij gaven de tip om uit te stappen bij een supergroot winkelcentrum om daar goed te eten. Dit heb ik gedaan en het was werkelijk ontzettend groot, maar het bleek dat ik zelfs nog verkeerd zat. Toen ik met de skytrain terug ging richting het hotel zag ik het andere winkelcentrum. Dit bleek nog veel en veel groter te zijn en dat heb ik de volgende dag maar even bezocht. De helft van wat ze verkopen is trouwens rotzooi, maar goed.

De tweede dag heb ik een pas gekocht voor de rivierboot. Super makkelijk om overal te komen. Na een relaxend bezoekje aan Lumpini park ben ik naar Wat Arun gegaan, de tempel van de dageraad. Hier was het lekker rustig. Aan een pier kwam ik een Braziliaan tegen met de bijnaam Chico. Hij had ook nog geen plannen en toen zijn we naar Chinatown gegaan. echt gigantisch druk. Hier is dus echt alles te koop. Daarna zijn we naar Khao San Road gegaan, het backpackersgedeelte. Dit was ook ontzettend druk, maar er was wel een prettige sfeer.

Vandaag nog niet al te veel gedaan. Ben eerst met de Sky train naar het National Stadium gegaan, maar dat was niet veel.

Ben nog niet bij de Mc Donalds geweest, maar Ronald McDonald groet je hier op de Thaise manier. Met de handen als waaier. Vond ik wel geinig.

Vanavond ga ik met de nachttrein naar het noorden van Thailand, naar Chiang Mai, de tweede stad van het land. Volgende keer dus meer reisverhalen.

Groetjes aan iedereen,

Robin

  • 25 Maart 2006 - 09:48

    TSC Zaterdag 2:

    Thaise massage, toch wel met" happy end"?
    haha veel plezier daar verder, we houden je in de gaten

  • 25 Maart 2006 - 09:57

    Tijn:

    Hé Koos,
    Fijn om te horen dat alles goed gaat. Heb je al geprobeerd weg te rennen bij zo`n Tuk-Tuk? Whahahah. Hier is alles nog ongewijzigd. Sportief heb ik niets gepresteerd en ik ben nog steeds werkloos. Ga je goed hè.

    Kus Tijn

    P.S. Wanneer komen de eerste foto`s? Ze zeggen dat Pudduh heel veel op Buddha lijkt.

  • 25 Maart 2006 - 10:03

    Vidi:

    Ik lees dat je daar goed naar je zin hebt, lekker genieten van een thaise massage. :P

    Ben benieuwd naar de foto's.

    Groeten Vidi

  • 25 Maart 2006 - 10:09

    Laura, Nadine:

    wat leuk om te horen dat het zo goed met je gaat. ik heb ook al die tempels en winkelcentra bezocht, wat een hectische stad he (laura). Niet teveel naar de thaise massages gaan voor je het weet zit je aan zo'n grietje vast.
    doei groetjes van ons allemaal bij de Pelikaan

  • 25 Maart 2006 - 10:17

    Levon En Jozien:

    Hoe warm is het daar?
    Zit je vlak bij het strand?
    Wat heb je gegeten?
    Ben je al wezen zwemmen?
    Ben je al lastig gevallen?
    Heb je al mooie vrouwen gezien?
    Kun je er niet eentje meenemen?
    Heb je al mooie cadeaus voor ons gezien?
    Stinken de mensen daar?

    hihihi
    Wij zijn pas ECHT geinteresseerd;)

  • 25 Maart 2006 - 10:40

    Rini:

    Hee koos,

    Mooi dat je reis goed is verlopen. Ben wel benieuwd naar de foto's

    Groeten Rini

  • 25 Maart 2006 - 11:18

    Massi:

    Hebben ze daar ook broodjes shoarma? Wel heel hete saus denk ik...

    Veel plezier daar en de groeten he!

  • 25 Maart 2006 - 11:35

    Boekel:

    Klinkt niet verkeerd hoor allemaal. Kun je niet een paar diamantjes van zo´n Buddha jatten...euh lenen?

    Succes verder en blijven schrijven die verhalen!

  • 25 Maart 2006 - 11:50

    Opa Verheij:

    robin genoten van je verslag, keurig zo als je
    je ervaringen beschrijft,ik heb het geprint voor oma,slaap ze in de nacht train

  • 25 Maart 2006 - 16:41

    Mieke:

    Je hebt t al helemaal naar je zin volgens mij!! Vind super leuk om te lezen! dikke kusjes

  • 25 Maart 2006 - 17:57

    Bart Buijks:

    Hey Van Persie,

    Gaaf verslag, echt leuk om te lezen!! Veel plezier nog daar!

    Groet Bart

    Ps. Good luck-Sparta '30 3-2

  • 25 Maart 2006 - 18:15

    Johanneke De Zwerver:

    Hou je hoofd koel,mooi verslag.weer 3 punten.2e met 2-0 verloren.Kijk uit voor der dames?

  • 25 Maart 2006 - 19:20

    Vosje:

    Hej perzik zou te zien goed naar je zin, nou heb je wel gemist aan de rechterflank!! Teun die schiet ze alleen maar bij zich zelf erin.

  • 26 Maart 2006 - 07:54

    Marjo:

    Leuk allemaal. Alleen wij hadden geen email ontvang-
    en dat er een verslag was,volgens mij staan we niet in deze mailinglijst.Kijk even na xm

  • 26 Maart 2006 - 10:19

    Michael Hauf:

    hey dikke,

    leuk verslag , ik zou zo´n tuk-tuk ding meenemen naar nederland ben je voortaan eerder op je bestemming!!! veel plezier verder groetjes mike

    PS. stuur foto's!!!!!!!!!

  • 26 Maart 2006 - 12:30

    Rob V D:

    Klinkt super van vleiter. Zet er ook is wat foto's op. Hoe is het met de vrouwtjes daaro? Pas op de meesten zijn mannen of minderjarig.

  • 27 Maart 2006 - 08:34

    Mark Scheffers:

    top man, hoe lang blijf je? enneuh, heb je al een beetje kunnen knallen??

  • 27 Maart 2006 - 08:54

    Co En Cor:

    Breng een bezoek daar aan de Indiaanse bergstammen en het olifanten trainings
    centrum. Op de marktstraat
    moet je afdingen bij alles wat je koopt.

    Veel plezier
    Co en Cor

  • 27 Maart 2006 - 09:18

    Diana:

    Hé Robin,
    volgens mij vermaak jij je prima !! hahaha
    groetjes
    Diana

  • 27 Maart 2006 - 09:19

    Wendy Van Klaveren.:

    Leuk om te lezen!! Ik ben ook bij al die dingen geweest. Ik vond Bangkok ook helemaal geweldig alleen wel heel smerig. Nog heel veel plezier!!

  • 27 Maart 2006 - 12:47

    Robje:

    Aad!

    Ben je al aan de diarree?? Enne, de NLse krant al gelezen?? Je cluppie had't weer goed voor mekaar.. De ooievaars gingen er dikverdiend met de 3punten vandoor!!

    De groete&halleej

  • 27 Maart 2006 - 12:48

    Robje:

    Je hebt trouwens echt het saaiste fotoboek ooit! hahahaa

    -X-

  • 27 Maart 2006 - 14:23

    Steve Eurkle:

    Hey van Persie, ouwe globetrotter!

    Aardig druk schema heb je daar! Have fun

  • 27 Maart 2006 - 16:25

    Robby W:

    Hey kerel,
    Goed dat je het naar je zin hebt! Ik ben wel benieuwd naar je foto's.
    Zijn de mensen daar echt zo lelijk als iedereen denkt?? En hoe smaakt het bier aan de andere kant van de wereld?
    Groetjes

  • 27 Maart 2006 - 16:59

    De Ballenjongen:

    v Persie blijf nog even daar en genieten!Ja sorry maar willen nog graag 9 punten pakken (geintje)
    Kijk wel de bagage na als je terug komt want die meiskes kruipen overal in.

  • 28 Maart 2006 - 08:09

    J. H. Uit O.:

    Ha koos,
    mooi verslagje...denk dat het ammal wel goedkomt daar. Foto's zouden idd geen kwaad kunnen!!! :D Verder veel plezier nog en geen dingen doen die wij ook nie zouden doen!!

    dikke kus

  • 28 Maart 2006 - 19:02

    De MAAIJERKUS:

    Leuk iets van je te horen (lezen)Heel veel plezier daar en geef je ogen daar maar goed de kost GROETEN Toon Mier en de Benno

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Robin

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 161
Totaal aantal bezoekers 25920

Voorgaande reizen:

03 Juni 2009 - 26 Augustus 2009

Zuid-Amerika rondreis

22 Maart 2006 - 23 Maart 2006

Mijn eerste reis

08 April 2010 - 30 November -0001

Rondreis Oost-Europa/Scandinavia

Landen bezocht: