Verkenning Chiang Mai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Robin Vliet - WaarBenJij.nu Verkenning Chiang Mai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Robin Vliet - WaarBenJij.nu

Verkenning Chiang Mai

Door: Robin van Vliet

Blijf op de hoogte en volg Robin

29 Maart 2006 | Thailand, Chiang Mai

Hoi allemaal,

Vanuit Bangkok ben ik een aantal dagen geleden met de nachttrein naar Chiang Mai gegaan. Natuurlijk zat ik weer in een wagon met twee kleine kinderen die erg vroeg wakker waren en dat ook lieten blijken.

Nadat ik een gesthouse had uitgezocht heb ik de eerste dag alles op het gemakje gedaan, omdat ik redelijk moe was van de treinrit. 's Avonds ben ik naar de avondmarkt in het centrum geweest. Echt een ontzettend grote markt waar ze van alles verkopen. Ik heb hier rijst met mango gegeten wat erg lekker was.

De volgende dag een mountainbike gehuurd. Toen richting een berg gefietst om Wat Prathap Doi Suthep te bezoeken. een tempel hoog in de bergen. Ik dacht die berg wel even op te fietsen, maar het was gewoonweg te zwaar en warm. Ik had genoeg water bij en het fietsen ging op zich ook wel, maar ik kon door het weer gewoon niet afkoelen. Toen maar verder gegaan in een rode pick-up taxi die hier overal rijden.

Nog hoger op de berg begint Doi Suthep Pui nationaal park. Normaalgesproken betaal je hier entree, maar ik zag niemand. Toen ben ik een uitgestippelde route gaan volgen en het was echt heerlijk om in de jungle rond te lopen.

's Avonds ben ik goed op stap geweest in Chiang Mai met een Engelsman genaamd Richie. Ik ontmoette hem in een restaurantje. We zijn terechtgekomen in een soort van barretje met een hele foute Thaise band. Zij speelden covers van Nirvana, Queen en Red Hot Chilli Peppers. Hun Engels was alleen niet echt goed.

De volgende dag had ik een mountainbike tour geboekt. Echt ontzettend gaaf door de jungle heen gefietst. Er was alleen een probleempje, want de anderen waren allemaal ervaren mountainbikers. Je reed soms echt over wegen met letterlijk de afgrond naast je, maar gelukkig is het allemaal goed gegaan. Bij een afdaling ben ik wel ontzettend hard onderuit gegaan, maar gelukkig hadden we goede bescherming. Na ongeveer een uur werd de groep opgesplitst en zo kon ik beter leren om de fiets goed onder controle te houden tijdens afdalingen en in bochten. 's Avonds samen met Richie nog effe gaan poolen tegen twee Thaise kinderen. Natuurlijk hebben we gewonnen. Alleen had ik daarvoor al een keer verloren van een Thais meisje van tien jaar!!!!

Ik ga nu mijn spullen pakken en vanmiddag richting het vrijwilligersproject. Allemaal nogmaals ontzettend bedankt voor de steun en sponsoring. Ik weet nog niet hoe de komende tijd gaat verlopen en ook niet wanneer ik weer een verslag kan schrijven. Maar goed we zien wel.

Groetjes aan iedereen!!!!

Robin

  • 29 Maart 2006 - 06:41

    J.H. Uit O.:

    Ha kerel, je hebt ook een conditie van niets he!! :P
    Verder goed om te horen dat je je vermaakt, en succes nog verder. We horen nog van je!!

    kus J.H. uit O.

  • 29 Maart 2006 - 07:35

    Nancy Coster:

    Geweldig om je verhalen te horen (vooral het pool-verhaal over dat meisje van 10 klinkt lachen ;) ) veel succes en plezier nog de komende tijd met het vrijwilligersproject!

    Groetjes Nancy

  • 29 Maart 2006 - 07:41

    Nicolet:

    hey robin!
    k volg je reisverhalen allemaal want ben zelf ook 3 weken door thailand getrokken dus alles wat je vertelt en op de fotoos laat zien is herkenbaar!echt leuk!wsl word je nu net zo reisverslaafd als je zus en ik!heel veel plezier maar weer en wacht al weer op je volgende avontuur!ben wel n beetje jaloers hoor!
    groetjes,nicolet

  • 29 Maart 2006 - 08:10

    Tes:

    He rob,

    Echt gaaf hoor je verhalen! Hier alles goed. Papa is gister aangehouden. Hij reed 38 km te hard om het voetballen te zien! Wat een lul he?! Veel succes bij het project! -x- Tes

  • 29 Maart 2006 - 08:58

    Jurgen V B:

    Ha gozer,
    Wel relaxte foto's hoor. Ik vind het nu al mooie verhalen, zeker met namen als Richie en Chico...

    Succes met die kids en hou ons op de hoogte!!

    Groeten,
    Boekel

  • 29 Maart 2006 - 10:33

    Sabrina En Bas:

    hey robin!!

    Echt hartstikke leuk wat je allemaal doet daar!! We willen je alsnog heel veel plezier en sterkte wensen!! Leuk dat je iedereen op de hoogte houd!

    xxx Sabrina en bas

  • 29 Maart 2006 - 13:01

    J.H. Uit O:

    Whehehehehehe die Aad!! Dat wordt overwerken Aadja!

  • 29 Maart 2006 - 15:01

    Linda:

    Heey Robin!
    Leuk om te horen dat je je vermaakt daar! en veel plezier en succes nog daar (voortaan wel winnen van een meisje van tien he ;) )

    we horen nog wel van je!

    Kus Linda

  • 29 Maart 2006 - 16:32

    Robby W:

    Hey robin,
    Zo te lezen vermaak jij je daar wel. Spelletjes spelen met kleine kinderen, als action man verkleed op een mountain bike crossen. Echt gaaf! Heel veel plezier nog en we horen van je..
    -X- rob

  • 29 Maart 2006 - 17:51

    Marjo:

    Leuk je foto´s. Je bent nog niets veranderd! Met angie is alles goed hoor xm

  • 29 Maart 2006 - 17:57

    Jeroen K.:

    Hey Robin, Je hebt het vast erg naar je zin. Leuk dat je zoveel van je laat horen. Ik hoor de volgende keer de rest van je spannende verhalen wel. En blijf oefenen in het poolen he, verliezen van een 10 jarig meisje kan echt niet.

    Veel plezier, Jeroen

  • 30 Maart 2006 - 06:06

    Ingrid:

    klinkt goed allemaal, ik zit op dit moment in Korea, veel elektronika!!! morgen zijn we in Japan..de kou is niet te harden hier!!!! xx je zus

  • 30 Maart 2006 - 06:07

    Ingrid:

    P.S. wat is papa toch ook een eikel he???

  • 30 Maart 2006 - 07:09

    Mars & Martine:

    Hai Robin,

    Super gaaf wat je daar allemaal beleefd. We kijken weer uit naar je volgende reisverhaal.

    Groetjesssssss

  • 30 Maart 2006 - 08:50

    Monique:

    Hee Robin,
    Leuk om zo via deze website van je te horen! Blijven we tenminste een beetje op de hoogte! Ik heb je paasboom in ere gehouden, hij staat er weer..Ik zit nu trouwens in het 'oude' hok van Jack, samen met John (Rip). Tja we moesten weer eens verhuizen! Nou de groetjes (ook van John) en nog veel plezier!

  • 30 Maart 2006 - 09:02

    Saskia:

    Hoi Robin,
    Ontzettend leuk om te horen dat het zo goed gaat met. Waarschijnlijk ben je nu al op de plaats van bestemming. Maak er wat moois van en geniet van elk moment. X Saskia

  • 30 Maart 2006 - 09:51

    Cor:

    Als je te moe wordt op de mountainbike kun je altijd nog verder op de rug van een olifant hoor.
    Alleen gaan die niet zo hard als mijn broertje.

    groetjes en maak er wat van
    Cor

  • 02 April 2006 - 10:15

    Aad:

    Robin mag ik de sponsorbijdrage terug??? Door die boete moet ik nu de komende weken droog brood eten en is moederlief de vrouw op de logeerkamer gaan liggen...

    Ik heb er echt spijt van. Wist nog geen eens dat mijn auto zo hard kon.

    Veel plezier nog jongen!!!

    Aad :(

  • 04 April 2006 - 10:22

    De Echte Aad:

    Welke grapjas heeft bovenstaand berichtje onder mijn naam geplaatst?!

    Aad

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Robin

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 104
Totaal aantal bezoekers 25915

Voorgaande reizen:

03 Juni 2009 - 26 Augustus 2009

Zuid-Amerika rondreis

22 Maart 2006 - 23 Maart 2006

Mijn eerste reis

08 April 2010 - 30 November -0001

Rondreis Oost-Europa/Scandinavia

Landen bezocht: