verslag vrijwilligerswerk - Reisverslag uit Mae Taeng, Thailand van Robin Vliet - WaarBenJij.nu verslag vrijwilligerswerk - Reisverslag uit Mae Taeng, Thailand van Robin Vliet - WaarBenJij.nu

verslag vrijwilligerswerk

Door: Robin van Vliet

Blijf op de hoogte en volg Robin

05 April 2006 | Thailand, Mae Taeng

Hallo allemaal,

mijn eerste week vrijwilligerswerk zit er al weer op en daarom is het tijd voor een verslagje. Vorige week woensdag werd ik vanuit Chiang Mai opgehaald om naar het project te gaan in Mae Taeng. Ik werd warm ontvangen door de oprichtster van de Love Children International Club. Ik had de eerste dagen nodig om te wennen aan mijn nieuwe omgeving.

Kinderen uit de omgeving komen hier dagelijks om te spelen en om Engelse les te volgen. Ik heb nu mijn eigen klasje en het gedrag van die kinderen is denk ik hetzelfde als dat van kinderen in Nederland. Er zitten stille kinderen bij, kletskousen, slaperige kinderen en kinderen die mij uit te tent proberen te lokken. Dit alles wel op een leuke manier. Mijn beste maatje heet BIG en het is ook echt een dik ventje.

Voor en na de les zijn de kinderen eigenlijk vrij om te doen wat ze willen. Ze kunnen dus ook gewoon naar huis gaan. Vaak ga ik met ze voetballen of pingpongen. We zijn ook al twee keer naar verschillende watervallen geweest om te zwemmen.

Ik heb best wel een beetje moeite met de structuur hier. Heel het leven gaat op een laag tempo en er is niet echt een planning van activiteiten. ik heb dus nog een beetje het idee dat ik meer moet doen, maar de komende drie weken probeer ik me zo goed mogelijk aan te passen.

's Avonds komen er altijd vijf studenten van de Chiang mai University om twee uur Engels te studeren. Vaak aan de hand van Engelse teksten probeer ik hen zoveel mogelijk te vragen en ze kunnen toetsen oefenen. Voor hen is Engels echt ontzettend moeilijk.

Met de oprichtster Phieng en haar Engelse vriend Kevin heb ik al enkele tochtjes in de omgeving gemaakt. De natuur en bergen zijn echt prachtig. Vandaag ben ik met de studenten naar een olifantenkamp geweest en dat was voor mij een echte tegenvaller. De olifanten dragen allemaal een ketting om hun voet en daar worden ze dus ook mee vastgemaakt. Ze hebben dus niet echt de ruimte en vrijheid en geen mooi verblijf. 's Ochtends gaan ze altijd zwemmen. Ik had echt het gevoel dat ze er geen lol aan beleefden. Slechts een jong olifantje was vrolijk aan het spelen in het water. Er was ook een show. De olifanten deden allerlei trucjes net als in een dom circus. Wel lief was een baby olifantje van twintig dagen oud. Die kon ik aaien. De moeder kreeg bananen.

De afgelopen week ook kennis gemaakt met het echte Thaise eten en dat bevalt tot nu toe prima. het is hier nu rond de veertig graden. Een zweetdruppeltje hier en daar dus. Tot de volgende keer maar weer. ik probeer dan nieuwe foto's te plaatsen.

Groetjes aan iedereen

  • 05 April 2006 - 10:10

    Tijn:

    Whahahaha. Leuk verslag Koos. Lees dat je daar ook dikke vrienden zoekt. Solliciteren komt al op gang. Heb een aantal brieven verstuurd en heb vrijdag mijn eerste gesprek. Afgelopen zaterdag mijn verjaardag gevierd. We misten je wel. Vooral mijn moeder en Bert misten het languit in de bank liggende, kaasvretende, geouwehoer van je.

  • 05 April 2006 - 10:20

    Sabrina:

    hey Robin!
    Hartstikke leuk allemaal als ik dat zo lees! Ben idd benieuwd naar de foto's!
    Succes verder in die hitte;)
    kus sabrina

  • 05 April 2006 - 10:24

    Braatje:

    al vroeg wakker... hier alles goed van vlietje... kunnen die kids een beetje ballen daar of loop jij daar heel de dag de show te stelen met je trucjes?
    Gr. P

  • 05 April 2006 - 10:29

    Robke:

    Koosjûûûûûh!!

    leuk om te lezen.. gaaf dat je daar ook al 'n mooie diekah hebt gevonden! :-D

    hoe zijn de loempia's daar? beter zeker die vers-gevouwen-dinger?

    de groeten aan die BIG en tot de volgende!!

    halleeeeeeej

  • 05 April 2006 - 10:48

    Boekel:

    Hey lange,

    Leuk verslag hoor. Probeer je wel in te houden he met voetbal en niet over dat veld lopen te 'zagen' met vernietigende slidings!!

    Laat die foto's maar komen, we zijn nu wel nieuwsgierig naar BIG natuurlijk!!

    Hoe zijn leefomstandigheden daar verder qua huisvesting etc? Heb je eigen kamer enzo?

    Have fun en de groeten!!
    JvB

  • 05 April 2006 - 11:19

    Marjo:

    Blij weer wat te horen, weet niet of je alles voor jezelf opschrijft,maar ik print het ook uit, dus je hebt een back-up van je belevenissen XM

  • 05 April 2006 - 11:57

    Ingrid:

    klinkt allemaal super!!
    dat temperatuurtje klinkt ook goed, tis verdomd koud hier in Japan en China...ik ben met maricarmen naar Kyoto geweest...ze weten wel wat mode is hier in Japan, ze lopen er allemaal superhip bij...enne..we hebben ook de geishas gezien...mooi land hoor!! liefs en xx van je zus

  • 05 April 2006 - 13:29

    Malayka:

    He Robin.

    Ohh zielig he die faantjes..Robert had ze daar ook gezien en vond het ook heel zielig.
    Robert heef teen nieuwe baan in oosterhout bij Robbe... Is wel grappig.
    Hier bij pelikaan is alles nog steeds goed.

    Veel plezier nog en uhhh werkse.

    Groetjes Malayka

  • 05 April 2006 - 13:32

    Opa En Oma:

    hoiiii knul, gaat goed,leuk verslag,40% te warm, is big een leuk ventjewoont hj daar ook, veel sucses daar,stevige hand en een x van oma

  • 05 April 2006 - 13:58

    Tes:

    He dikke,

    Leuk dat je een maatje heb gevonden van je eigen formaat! haha grapje!! Leuk verslag weer hoor! Zielig van die olifanten. Heb je dat baby olifantje wel op de foto gezet!? Nou veel plezier nog verder he! Kus Tes

  • 05 April 2006 - 16:18

    J.H. Uit O.:

    Zoals iedereen al aangeeft, SOORT zoekt SOORT!! Die kleine dikke prop kun je er zeker uit sprinten he....Ik hoor verder niets over de vrouwen daar?? Lekkere zweters zeker!! Veel succes nog en blijf maar van die verhalen schrijven.

    x J.

  • 05 April 2006 - 16:23

    De Ballenjongen:

    Hee vriendje te gek joh,zeker klasse dat je daar de techniek van bert verder door geeft.Wie weet over een jaar of 6 ,nieuwe ontdekkeing door van persie .Via GOOD-LUCK zo de kuip in .gr en denk aan ons zaterdag om 14.30

  • 05 April 2006 - 16:48

    Bas:

    hey kerel. jij zweet toch nooit??

    succes nog verders kuss baske

  • 05 April 2006 - 19:33

    Johanneke De Zwerver:

    Hoe is het daar bij de wilde vrouwen.Al wat geschoten?We missen het gemauw van van Persie op de bank.Tot Horens.

  • 06 April 2006 - 07:51

    Co En Cor:

    Hey lange,

    we lezen dat je langzaam begint te wennen daar. Als je echt gewend ben kom je er achter dat je al weer naar huis moet. We raden je dus aan om zo snel mogelijk van alles te genieten maar dat zal wel lukken.

    Veel plezier en groetjes
    Co en Cor

  • 06 April 2006 - 15:51

    Robby W:

    Hey robin,
    Wederom een mooi verslag! Veel voetbal tallenten voor Good Luck gevonden?? Mocht je ook op een olifant zitten??? Of was dat te zwaar voor dat beestje?? Heel veel plezier nog en ben benieuwd naar de fotos.
    XX

  • 06 April 2006 - 16:11

    Pascal:

    Hé Robin, mooi dat het allemaal goed gaat! En dikke vrienden zul je overal wel hebben. Wij willen zeker wel een foto van BIG op de site hé. Mijn stage zit er inmiddels op (en gehaald). Met de voetbal zijn we weer een klasse omlaag geduikeld. Ik volg je verhalen en succes verder.

    Groeten Pascal

  • 13 April 2006 - 16:57

    Koen S.:

    Ha bolle

    Jij vermaakt je wel daar hoor ik. Mooie verhalen. Ga zo door!!
    Maar hoezo moeite met de structuur en het lage tempo?? Ik zie het probleem niet :)

    xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Robin

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 114
Totaal aantal bezoekers 25919

Voorgaande reizen:

03 Juni 2009 - 26 Augustus 2009

Zuid-Amerika rondreis

22 Maart 2006 - 23 Maart 2006

Mijn eerste reis

08 April 2010 - 30 November -0001

Rondreis Oost-Europa/Scandinavia

Landen bezocht: