Mooi eilandje - Reisverslag uit Ilha Grande, Brazilië van Robin Vliet - WaarBenJij.nu Mooi eilandje - Reisverslag uit Ilha Grande, Brazilië van Robin Vliet - WaarBenJij.nu

Mooi eilandje

Door: Robin van Vliet

Blijf op de hoogte en volg Robin

12 Juni 2009 | Brazilië, Ilha Grande

Hallo allemaal,

Tijd voor het tweede berichtje. Het was best pijnlijk om Rio alweer te verlaten, maar het prachtige eiland Ilha Grande zorgde voor een goede vervanging.

Na een busrit en anderhalf uur varen kwamen we aan op een eiland waar geen verkeer is, de stranden supermooi zijn en de jungle indrukwekkend is. De eerste dagen was het heerlijk, tropisch weer. Niet slecht voor de Braziliaanse winter! We hebben onze eerste jungle tochten gemaakt. Eentje was best pittig. Duizend meter door de jungle klimmen naar de top van de berg met uitzicht over het hele eiland. Op het eiland is verder niet heel veel te doen. Een gezellige barbecue werd georganiseerd door het hostel en verder ´s avonds wat gitaarmuziek van een paar lokale grootheden.

Gisteren werd het helaas wat minder weer en dat terwijl we een boottocht hadden geboekt. Na een redelijk koude dag op de boot te hebben gezeten, kwamen we aan het einde van de middag terug in het dorpje. Daar stond het eerste voetbalpotje op het programma. Samen met hele fanatieke brazilianen elf tegen elf gespeeld. Gelukkig met 2-1 gewonnen, het voorbereidend werk op het winnende doelpunt verzorgd en natuurlijk niet al te veel meters gemaakt (alles op techniek, souplesse, routine, ervaring..ach). Het tegendoelpunt was trouwens misschien wel een beetje mijn fout. Moet toch kunnen dat je iemand vanaf 20 meter laat schieten. Niet wetend dat de Braziliaanse keeper niet echt veel talent had.

We zijn vanmiddag aangekomen in het kustplaatsje Paraty. Het regent heel de tijd, maar gelukkig hebben ze hier een playstation!!!!

Ik wil heel graag foto´s plaatsen, maar dat lukt tot nu toe helaas nog niet. Echt zo snel mogelijk probeer ik ze door te sturen. Verder is hier alles nog steeds erg goed. Het kan eventjes duren tot een nieuw verslag vanwege onze planning. Verder allemaal superbedankt voor de leuke reacties.

Ciao Robin (en Geerties)

• 12 Juni 2009 - 19:10

Opa:

Robin troost je met de gedachyen dat Brazilie nog nooit klasse keepers heeft gehad.

• 12 Juni 2009 - 20:09

Marjo:

Leuk verslag weer, heb je nu ook je barca poncho al gedragen met die regen? Ik heb tijd over, bijna geen was en ook geen keuken meer, dus dat schiet lekker op!
    Wachten weer rustig af, veel plezier x m

• 12 Juni 2009 - 20:09

Linda:

Robin ik ben jaloers! Het klinkt echt zo super allemaal. Veel plezier nog in je verdere reis, ik ik wacht met geduld op foto's

Liefs Linda

• 12 Juni 2009 - 21:35

Renske:

Zo zo sportief/actief bezig... Potje voetbal en PLAYSTATION? Zonder gein, die JUNGLE... lijkt me super! Ga maar gauw foto's plaatsen! BEN BENIEUWD ROBIN!

HAVE FUN XXXX

• 12 Juni 2009 - 21:49

Aad:

Timmer stopt bij Feyenoord maar ja, of dat een verbetering is!?
    Veel plezier en ook ik kijk uit naar de foto's.
    gr. papa

• 12 Juni 2009 - 22:32

Kevin:

zet ff je naam op een paar plaatsen kan ik de mijne volg maand eronder plaatsen als we ilha G aandoen :) scf 4 ever :)

• 13 Juni 2009 - 09:21

Martijn:

Hey Rooobin,
    Ben weer helemaal bij. Erg leuk om te lezen allemaal! Je bent wel erg actief bezig zeg. Heb je ze daar vertaald dat wij ook lokale grootheden zijn in Nederland? Je bent zeker veel broertjes van me tegen gekomen in de Favela? Nog heel veel plezier verder.
    Gr Tijn

• 13 Juni 2009 - 11:57

Robert:

Jij denkt dat iedereen daar tussen de palen een Gomes is.....

• 13 Juni 2009 - 14:13

Dennis:

Ik ben vooral benieuwd naar foto's van een dansende Robin! En geen ruzie maken als je verliest he met die playstation!
    Veel plezier ouwes!

• 13 Juni 2009 - 14:13

Dennis:

Veel plezier ouwes!

• 14 Juni 2009 - 07:55

Cor En Co:

berichtje gelezen,
    volgende keer maar gelijk ook voor ons boeken. Veel plezier
    verder.
    groetjes en
    tot ziens

• 14 Juni 2009 - 11:03

Moeder Van Geert:

Hey Geert, zo te lezen vermaken jullie je prima! Onze poncho niet voor niets meegenomen; dat doet me wel goed..! Maar ik hoop natuulijk dat het weer opknapt! Veel plezier nog!

• 14 Juni 2009 - 16:10

Jeroen En Nicole:

Hey Robin,

Klinkt allemaal super!! Heerlijk hoor! Jammer dat het nu wat minder weer is. Geniet ervan en we zijn benieuwd naar de foto's!

Dikke kus
    Jeroen en Nicole

• 14 Juni 2009 - 16:36

Steef:

Mooi allemaal! Heeft Geert ook mee gevoetbald?! Zo ja, laat hem in het vervolg lekker op de bank zitten...Moet nog een afrekening maken voor de 2de seizoenshelft met hem dus ik hoop wel dat hij weer snel en gezond achter zijn bureau zit! Veel plezier, geniet ervan en besos uit Turkije van de meisjes hier. Saludos Steef.

• 15 Juni 2009 - 04:18

Ruben:

He Robin,

Klinkt goed man... veel plezier en geniet er lekker van.

Groeten Ruben

• 15 Juni 2009 - 07:18

Matty:

He mannen, goed om te horen dat jullie je prima vermaken. Hier erg rustig! Baidjoe en ik zitten kort op de taak voor de back-up. Geert ik heb ook je balletje terug gevonden. Geniet er daar lekker van: Pilsen, chillen, voetballen etc.. Gr.

• 15 Juni 2009 - 08:31

Rob W:

Hey talent, ik zag piet de visser bij de NOS en die was aan het opscheppen dat hij weer een of ander talent in brazilie ontdekt heeft. Een lange dikke jongen met overal haar....
    Zonder gein, plaats die fotos ff. Veel plezier nog en geniet van je tijd.
    Kus ROb W

• 16 Juni 2009 - 08:20

Marije:

Hey robin ik hou je reisdagboekje bij hoor!
    Echt super leuk!
    Ik wacht op de foto's!

• 16 Juni 2009 - 18:54

Bart:

Hey ban Bliet en Geerties!

Klinkt goed daar! Beetje jammer van het Engelse weertje, maar dat mag de pret niet drukken als ik jullie avonturen zo lees. Het Maracana was net even anders dan sportpark de Warande te Oosterhout of de Molenwei in pittoresk Heerjansdam zeker?
    Kom alleen maar weinig (beter gezegd: geen!)beschrijvingen van beachbabes in bikini's, stapavonturen en hordes vrouwen die jullie van je af moeten slaan tegen. Dat was de reden van dit reisje toch? Geen daden maar woorden of komt dat in het volgende bericht?

Have fun!

Groeten,
    Bart

• 18 Juni 2009 - 18:54

Pascal:

Hey Robin,

Goed dat je het naar je zin hebt! Toernooitje Fifa is nooit verkeerd hé :-) Geniet er maar van en ik hoop snel wat foto's te zien.

Groeten Pascal

• 19 Juni 2009 - 13:27

Ruud:

Boys, klinkt goed allemaal daar! Leuk om te horen!
    Van Vliet, waar blijven de prive berichten nou? Dat voetballen is wel leuk natuurlijk maar we zitten hier ook op wat pittige verhaaltjes te wachten!

Ciao

Mendoza 22-26 juni
    Salta 27-4 juli
    Iguazu 5-9 juli
    BA +Colonia 10-15 juli
    Dus als je in de buurt bent...
    Gr. Braatje